lørdag den 12. maj 2012

Memory Lane

Denne gang (altså denne flytning) har jeg sat mig for, at der skal sorteres og smides ud, inden der skal pakkes!

Så i dag er oprydningen på loftet for alvor startet. Og man kan lige så godt starte med det sværeste, så det blev alle kasserne med gamle papirer og billeder. De er nu sorteret fra 2 STORE kasser og 4 små til kun at være 3 små kasser.

Men uh det har taget lang tid, og det blev til en dejlig tur ned ad Memory Lane – på godt og ondt, mest godt Smiley.

Der er bare ting, jeg ikke kan smide ud, se nu bare hvad mine små englebasser har skrevet …

IMG_2731IMG_2733

Her et gammelt billede af mine forældre, tror det er tilbage fra 80’serne (beklager billedkvaliteten, men det er billeder af billeder Smiley med åben mund - altså fotografier af gamle billeder)

IMG_2735

Og så englebasserne

IMG_2738

Mindstemand var næsten skaldet i lang tid, og da der endelig kom hår på hovedet, var det fuldt af krøller. Fuldstændig uimodståelig for alt og alle, og han benyttede sig af det …

IMG_2744

IMG_2750IMG_2739

Det Den lange ikke har af krøller i håret, har han til gengæld i sine store blå øjne, dem kan man da ikke stå for …

IMG_2765IMG_2748

Og billeder fra børnehave og skole fra hvert eneste år – det fylder lidt

IMG_2763IMG_2762

Dem der har læst med på bloggen et stykke tid, har også læst om mormor og morfars sommerhus, og her er det så. Den lange og jeg sneg os ind og tog et billede en dag vi var forbi, og der ikke var nogen hjemme. Så kunne Den lange også se, hvor alle historierne om min barndom stammede fra.

IMG_2756

Og her er mormor, som altid stod i køkkendøren og var verdens bedste mormor

IMG_2772

Godt alt det fotograferen er blevet digitalt – her er billeder fra 2 år, og så fandt jeg endda en kasse mere …

IMG_2774

Men nu er de sorteret i dato-orden og der er kommet beskrivelse på boksene, så man kan finde tilbage, uden at skulle alle bokse igennem Smiley, der blinker.

10 kommentarer:

  1. Det er dejligt at få ryddet op i alle billederne men det tager tid. Skønne "gamle" billeder...;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemarie, da det er dejligt at få sorteret og smidt ud.
      KH Anette

      Slet
  2. Sikke nogle skønne billeder - det er dejligt at få ryddet op og samtidig genopleve episoder fra fortiden. Dine forældre var vel nok et smukt par. Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Madame, det er dejligt at genopleve fortiden, tak for ros til mine forældre :o)
      KH Anette

      Slet
  3. Sikke en mundfuld du har været igennem, og jeg tænker ikke kun på oprydningen, men det sidste indlæg.
    Skønne breve fra ungerne, det gav smil på læben, og sådan små breve gemmer jeg også.
    Herlige billeder og minder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pia, ja sådan nogle kærlighedserklæringer er da ikke til at smide ud. Ja det har været en hård tid, men nu lysner det :o)
      KH Anette

      Slet
  4. Skønne billede af div ting og familien i dit liv... ja ind i mellem er det nu godt at flytte så man for sorteret i div gemmere... men dejligt med masser af minder af den slags... Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja May Britt, det er dejligt med gode minder og også godt at få ryddet op i både livet og gemmerne en gang imellem.
      Knus Anette

      Slet
  5. Svar
    1. Thank you Pierre, lovely pictures at your blog.
      Anette

      Slet