Man hører så meget om forsikringsselskaber, der er helt ok, lige indtil der skal udbetales penge, så er det så som så med alt det positive.
Men man skal heldigvis ikke tro på alt, man hører.
Torsdag havde jeg en snak med værkstedet, de mente bilen var totalskadet og gav mig også en pris på, hvad jeg skulle betale for en ny bil i samme stand. Så var jeg lidt forberedt, når taksator ringede.
Det gjorde han fredag og bekærftede, at der var tale om totalskade – hele undervognen og styretøjet var revet op – i stedet fik jeg tilbudt samme pris i erstatning, som værkstedet havde oplyst mig om. Og pengene ville stå på kontoen 2 dage senere.
Så i mandags kunne jeg køre op til forhandleren og se på ny bil. Han havde en Hyundai i10 demo-bil stående, som jeg kunne købe 5.000 under nyprisen, samtidig sparede jeg leveringsomkostninger, fik nye vinterdæk og måtter med i prisen.
Den hentede jeg onsdag og i mellemtiden var erstatningen gået ind på kontoen. Så nemt kan det gå.
Stor ros til TopDanmark og Jønssons Auto, og tak for god behandling.
Det er dejligt når tingene bare glider. Da jeg fik totalskadet bilen for 10 år siden var der heller ingen slinger i valsen. Vi fik også pengene prompte af Tryg. De spurgte endda om jeg havde brug for gratis krisehjælp, men jeg takkede nej.
SvarSletTillykke med dit nye køretøj.
Tak Pia, det er dejligt at der også er gode historier om forsikringsselskaberne.
SletKH Anette
Hvor er det dejligt at læse - tillykke! Du har et godt forsikringsselskab og det, du fortæller, er den bedste reklame, de kan få. KH
SvarSletTak Madame, de fortjener også god reklame for deres behandling af sagen.
SletGod påske
KH Anette
Dejligt at høre at det bare gik som det skulle og at du nu er kørende igen.. :-D
SvarSletTak Annemarie, ja det er dejligt at være kørende i egen bil igen.
SletKH Anette
Jeg tror at forsikringsselskaber, ligesom andre store virksomheder, er mangehovede (u)hyrer. Min bedste ven var forsikringsmand for TopDanmark, og fortalte hvordan man måtte finde balancen mellem udbetalinger og tilbageholdenhed for ikke at miste kunder.
SvarSletMen jeg har også rimeligt gode erfaringer med forsikringsselskaber. Jeg har dog oplevet mistilliden lige under overfladen, idet jeg som ung scooter-kører blev ramt af en bil og der var ikke tvivl om skylden og erstatningen kom prompte. Senere opdagede jeg at mine manchetknapper, som jeg havde haft på den dag, var beskadiget, en "tigersten" var knækket, og skrev til forsikringen, undskyldte at jeg ikke havde set det før - svaret var noget i retning af at nu måtte jeg stoppe, det kunne de ikke erstatte. Jeg kunne sådan set godt forstå hvorfor! Skades-erstatninger er også en tillidssag.
God Påske!
Tak Donald, ja de er selvfølgelig virksomheder, der skal have bundlinjen til at balancere, ligesom alle andre. Men det kan gøres på mange måder.
SletKH Anette
Det er godt at høre. Så er du godt kørende igen? Vi har nu også kun positiv erfaring med vores selskab. Måske fordi vi kun har haft brug for dem nogle få gange.
SvarSletTak Susanne, ja jeg er godt kørende i min lille Hyundai i10. Dejligt at der er flere med positive historier.
SletKH Anette
Dejligt at have focus på de gode historier og huske at de skal have "ben at gå på" - dejligt for dig, Anette.
SvarSletØnsker rigtig god påske til dig og dine!
KH Dorthe
Tak Dorthe, du ønskes også en god påske.
SletKH Anette
Dejligt at høre, jeg har også kun positivt at sige om vores selskab, de gange vi har haft brug for dem, har der ikke været nogen slinger i valsen. Vi har fået dækket uden problemer.
SvarSletTak Inge, det er dejligt når man ikke føler man skal kæmpe for sine sager, men at tingene kører uden problemer.
SletGod påske deroppe nordpå.
KH Anette