lørdag den 22. december 2012

Nisserne i vores hus

Hver jul kravler en række nisser frem og tager bopæl i vores hus for en kort stund. Der er Oscar Sus og Marie Nus, der ikke kan forstå, at nogen kan spise sådan en sød lille gris …

IMG_0095

Laurits og Line har lige været ude og kælke …

IMG_0084

På vej hjem mødte de Nynne og Elias, Elias har vist fået sig nogle blå mærker …

IMG_0088

Maiken og Marcus har hentet juletræet, og Marcus mener at nu har han fortjent et kys …

IMG_0091

Hjemme sidder Johan og Tina Strikkeglad, de har travlt med at lave julegaver …

IMG_0092

Sanne Sovetryne er blevet træt af alt det juleri, og Simun Pilfinger har meget svært ved ikke at vække Sanne …

IMG_0097

På reolen hænger drillenisserne, de er ikke meget for at blive fotograferet, men jeg nåede lige at fange en af dem …

IMG_0100

De sidste to nisser er Niels Sneglad, der har været ude på ski og Trave Anja, der har været på posthuset efter de sidste julepakker …

IMG_0080

Og tænk i en af pakkerne lå et nyt kamera til mig – så det måtte strakts prøves på alle de små nisser.

Er det ikke skønt med de der “fra mig til mig pakker” Smiley, der blinker 

Julefreden har sænket sig her i Nissebo, der mangler kun at blive pakket gaver ind, og lige om lidt kommer Mr. X og julehygger og bytter gaver med drengene.

Må du få nogle dejlige og afslappede juledage Rødt hjerte

20 kommentarer:

  1. ja nisserne har det med at tage bo i vores hjem her til juletid og lave nummer går de også... og man får bare gode gaver når der på sedlen der står : fra mig til mig.... ;)
    Julekram

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak May Britt, også stort julekram til dig, jeg håber du fået en rigtig hyggelig jul.
      Knus

      Slet
  2. Dine nisser er skønne, jeg har også et par sæt af de fine trip trap nisser

    Du ønskes også en glædelig og dejlig jul Anette.

    Kh Inge

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, du og familien ønskes også en glædelig jul.
      KH Anette

      Slet
  3. Skønne skønne nisser, og jo der er dejligt med gaver fra mig til mig..Du og dine ønskes også en glædelig jul..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemarie, du og familien ønskes også en glædelig jul.
      KH Anette

      Slet
  4. Skønne jule billeder fra den nye linse :D
    Glædelig jul, Anette - og et fantastisk 2013!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Dorthe, glædelig jul og rigtig godt nytår til dig.
      KH Anette

      Slet
  5. Jeg er imponeret over at alle nisserne har navne. Hvordan pokker husker man dem, når de er gemt væk det meste af året?
    Der ser vel nok hyggeligt ud hos dig. Jeg er også morgenmenneske, men hos os er køkkenet det hyggeligste sted at være, så der er ingen bløde stole, men radio, strikketøj og iPad er fast inventar :-)
    Fra mig til mig pakker er noget af det bedste, de rammer altid plet :-)
    Rigti glædelig jul og godt nytårvtil dig.

    SvarSlet
  6. Tak Pia, jeg må indrømme at jeg ikke kan alle navnene udenad, men måtte slå nogle af dem op. Køkkenet er også et dejligt sted, men det jeg har nu er ikke så stort, så nu bliver det stuen, men det vigtigste er jo også bare at der er hyggeligt og man kan slappe af. Rigtig glædelig jul til dig og dine.
    KH Anette

    SvarSlet
  7. De er så skønne de nisser. Der bor en god del af dem rundt i min stue også. Små glædespredere, der kom frem den 1. december. Rigtig glædelig jul til dig og dine..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne, du og familien ønskes også en glædelig jul.
      KH Anette

      Slet
  8. De er altid skønne de nisser...en glædelig jul til dig og dine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte, du ønskes også en glædelig jul til dig og din familie.
      KH Anette

      Slet
  9. Glædelig jul til dig og din familie, Anette.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kim, du og din familie ønskes også en glædelig jul.
      KH Anette

      Slet
  10. Sikke nogle yndige nisser - glædelig jul og tillykke med det nye kamera. KH

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madame, jeg håber du og familien nyder juledagene.
      KH Anette

      Slet
  11. Hvor er de søde, dine nisser. Jeg har også nogle, der dukker frem her op til jul, og det er bare så hyggeligt med gensynet... Til lykke med dit nye kamera - hvor er det godt, at man sådan kan forkæle sig selv... ;-) Glædelig jul!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mia, ja det er hyggeligt med gensynet - og dejligt med selvforkælelse, det skal man huske :o)
      KH Anette

      Slet