lørdag den 1. oktober 2011

Ny inspiration

Nu har jeg gjort det igen – altså købt nye kogebøger.

Det er jo ikke fordi jeg ikke har nogen i forvejen, og det er jo ikke fordi jeg bruger, dem jeg har særlig tit. Men der er altså noget, der nogen gang kalder, og så kan jeg ikke lade være.

Slet ikke når de er sat ned til 14,95 stykket, det er da billigt … (i Kvickly, hvis det skulle have interesse)

_MG_4079

Jeg er ikke til de der fancy kogebøger, hvor jeg skal i 7 specialbutikker for at købe alle ingredienserne, der kender jeg dog min begrænsning, men gode enkle hverdagsretter, det kan jeg godt lidt – og noget nyt.

Kender du det, at det pludselig er det sammen man laver hver uge, inspirationen mangler, tiden til at finde på er for kort, og det bliver bare for ens og smager også for ens.

Nu skal der så ske noget, det ser nemlig ud til at være opskrifter, der er til at overskue i en travl hverdag – og travl hverdag det har vi her i huset. Nej, det har jeg her i huset.

Drengene ser roligt til mens mor farer rundt, og siger “vi snupper bare en mad mor, det er ok”. Og det er det da også en gang imellem, men min mor-samvittighed byder mig altså, at vi skal sidde ordentligt og spise sammen de fleste aftner.

Så nu er der ny inspiration i køkkenet, og der er allerede sat små lapper ved de første opskrifter – og drengene håber ikke mor finder på for meget fra den der “spis grønt” ting. Det er jo ingen kaninfarm det her …..

De kan vente sig ;o)

2 kommentarer:

  1. hehe, kender alt for godt det med at lave de samme ting, men jeg gider heller ikke at købe en hel masse specielle ting som jeg kun for brugt 1 gang...Held og lykke med de nye kogebøger,og mon ikke drengene overlever lidt grønt..;D

    SvarSlet
  2. Annemarie: Drengene har overlevet indtil nu, men de ved heller ikke altid hvad der er kommet i maden ;o)
    KH Anette

    SvarSlet