lørdag den 13. august 2011

Nyt fra andedammen

Det er vist længe siden jeg har givet en opdatering fra andedammen, og hold da op hvor går det stærkt. Der er stadig 5 ællinger og de er næsten "voksne" nu.

For ca. 1 måned siden, den 8. juli, så de sådan ud:

En lille dunbold sopper i åkandebladene:

Mor passer godt på sine ællinger:

Hov, hvad laver du deroppe:

20 dage senere, den 29. juli, var dun-ællingerne næsten væk:

Vi kan stadig gå på åkanderne:

Men se, er jeg ikke blevet stor:

Og jeg er ved at få vinger:

 Og i dag, den 13. august, er de næsten voksne:

Jeg kan stadig gemme mig i åkanderne:

Mor passer stadig godt på, og er hele tiden lige i nærheden:

Jeg er næsten lige så stor som min mor:

Og jeg er ved at få min blå stribe på vingerne:

Her er hele familien samlet, de er ikke nemme at få til at stille op til familieportræt:

Og nu vil Lulu snart gerne vide, hvad der er så interessant ude på den bro:

4 kommentarer:

  1. Skønne billeder - tænk at ællinger vokser så hurtigt, det var jeg slet ikke klar over.
    Ha' en rigtig god weekend! Kh

    SvarSlet
  2. Hihi, ja det går stærkt, dejlige billeder fra andedammen og det er vist meget godt at misser ikke kan lide at få våde poter..;-D God weekend..

    SvarSlet
  3. Skønne billeder fra andedammen.. kunne du ikke sætte en lille båd ud, så Lulu kan komme lidt tættere på de spændende små fjerede fugle.. :-)

    SvarSlet
  4. Madame: Tak, ja, det går rigtig stærkt. Håber også du har haft en dejlig weekend.

    Annemarie: Tak, hun er een gang kommet hjem plaskvåd, så jeg tror hun har være i ;O)

    Inge: Tak, det er slet ikke nødvendigt, for de går også en runde i haverne og spiser snegle, men det så jeg først senere på dagen.

    KH Anette

    SvarSlet