onsdag den 1. januar 2014

Portræt i sort/hvid eller farve

Jeg håber I alle er kommet rigtig godt ind i det nye år, her kommer endnu et tilbageblik på 2013.

Denne gang er det til noget af det, jeg holder rigtig meget af, nemlig portrætter.

Jeg har taget en række portrætter i motorcykelklubben og vil gerne vise, hvor meget man kan ændre et portræt blot ved at ændre lys, ansigtsudtryk og attityde, og bruge sort/hvis kontra farve til at sætte stemningen.

Klik på billederne for at se dem i stort format.

IMG_2789IMG_2767IMG_2793IMG_3172IMG_3190IMG_3205IMG_3318IMG_3316

10 kommentarer:

  1. Ja det er utroligt hvad lys og kropssprog kan forandre. Dejlige billeder fra Søndersø.
    Vi kom stille og roligt ind i det nye år. Godt nytår til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pia også godt nytår til dig.
      KH Anette

      Slet
  2. Rigtig gode billeder. Og sort/hvid gør altså noget. Og motiverne på dine billeder ser slet ikke ud til at have noget imod at posere lidt for fotografen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne, det var en rigtig sjov dag, og de fleste havde ikke noget imod at posere. Der er helt klart også nogle som ikke bryder sig om det, og så må det bare tage den tid det nu tager, før de bliver afslappede.
      KH Anette

      Slet
  3. Det er nogle meget smukke billeder, Anette - jeg kan vældig godt lide de to nederste. Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madame, jeg er enig, jeg kan også rigtig godt lide især det sidste.
      KH Anette

      Slet
  4. Du er rigtig god til at fange et udtryk og få lagt det rigtige lys. Man kan fornemme, at der bag den rå facade ligger et blødt og dejligt menneske, og det er jo en kunst at få det frem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Fru Olsen, det er jo lige præcis det jeg prøver at fange - nemlig mennesket bag det ydre.
      KH Anette

      Slet