søndag den 23. oktober 2011

Vinterhi

Så er motorcyklen kørt i vinterhi, så det varer et stykke tid, inden det igen ser sådan her ud:


Jeg lovede vist engang Madame at skrive lidt om min motorcykel. Her er den så, det er en Honda VT 750 C Shadow Classic, som Honda beskriver som "Den brede og lange American Custom-version af Honda".

Jeg købte den fra ny i 2008 uden nogen sinde at have siddet på den! Jeg havde siddet på søstermodellen Spirit, som er noget smallere og mindre, men det var denne her med de brede skærme, jeg var forelsket i.

Der var ikke importeret ret mange til Danmark, så der var ingen af de forhandlere, jeg besøgte, der havde den hjemme, eller kunne sige, hvornår de fik den hjem. Så da en forhandler sagde, at han fik een hjem i juli og måske een i september. Og at den i juli endda var den rød/hvide, slog jeg til og bestilte den ubeset.

Jeg havde på det tidspunkt kun kørt motorcykel i 2 år, så jeg var egentlig ret nervøs, da jeg skulle hente den, sæt nu jeg slet ikke kunne håndtere den. Men uroen forsvandt efter andet sving, og jeg har følt mig fuldstændig hjemme og tryg på den siden.

Nu er den så kørt i vinterhi på Stevns og næste køretur ligger ca. 5 måneder ude i fremtiden. Til gengæld var det en smuk tur ned over Sjælland i dag, temperaturen var lige netop så høj, at jeg ikke kom til at fryse, og det var et smukt efterårslandskab at køre igennem.

Lige nu, hvor det bliver koldere og vejene fugtige og glatte, er det ok, at den står i vinterhi. Men jeg ved, at omkring februar begynder længslen igen at melde sig, og jeg kommer til at gå og bande over glatte veje med vejsalt og længes mod forår.


7 kommentarer:

  1. Hvor er det en flot cykel Anette.. Selv om jeg ikke kører MC forstår jeg godt din glæde ved at eje og køre den. :-) Og tillykke med aflevering af jeres projekt, det er så fedt når man rammer plet.

    SvarSlet
  2. En flot cykel du har Jeg købte også min uden at have prøvekørt den, faktisk inden jeg fik taget mc-kortet, så jeg var også nervøs for om jeg kunne magte den...Den vejer med fyldt benzintank 225 kg, men jeg elsker at køre på den, kunne ikke tænke mig nogen anden..Ja det er lidt trist at der er så lang tid til at vi kan køre igen, jeg begynder også at længes når vi når februar...En god uge til dig...;)

    SvarSlet
  3. Findes ikk noget bedre end kører mc... det er altså bare livet og ja der er desværre lang tid til vi skal trille igen... Knuzz

    SvarSlet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. Hellige kineser. Den er godt nok flot, men jeg ville skide julegrise hvis det var mig, der skulle styre sådan en bandit ! :-)

    SvarSlet
  6. Det er et rigtig dejligt billede af dig på motorcyklen! Du ser nu også sej ud på FB med Honda-vesten :-) Min veninde Bente havde i mange år en motorcykel, og gennem hende har jeg hørt om suset … Kh

    SvarSlet
  7. Inge: Tak, ja det er dejligt når noget lykkedes. Vi fik faktsik 3 fl. vin hver for vores indsats - det er også dejligt at blive belønnet.

    Annemarie: Det er lidt nervepirrende når man sætter sig på den første gang - og skal svinge første gang :o). Min vejer 256 kg, men har en rigtig god vægtfordeling og balance. Nu må vi først nyde vinteren og så vente på forår :o)

    May Britt: Ja nu er der lang tid til - men så må vi bare feste lidt ind imellem og gøre ventetiden sjov :o)

    Bettina: :o) Det er nu ikke så svært som det ser ud - og tit er de større mc'er lettere at køre, fordi vægten er så godt fordelt.

    Madame: Tak, ja det er et sus at køre, og det er også godt venskab med andre mc'ister.

    KH Anette

    SvarSlet