torsdag den 31. marts 2011

Minder fra barndommen

Diva Power Blog skriver Dorte om at tænke tilbage på barndommens gode, små hverdagsminder, og opfordrer til at skrive 10 ting ned og mærke, hvad de gør ved ens mave-bobler. Fremover har man så en skøn humør-vender-liste lige ved hånden.

Den er jeg med på, her er mine 10 gode minder:
  • At løbe rundt på bare tæer i sommerhushaven - min far sagde altid, at jeg bestemt måtte tilhøre Sortfodsindianerne
  • At ligge i køjesengen i sommerhuset og høre mormor lave morgenmad og morfar tage morgenbadet ude i gården med vaskefadet på kanten af højbedet 
  • Morgenmad med mormor og morfar mens vi lyttede til Sommerferiebussen i radioen
  • Familieture i Knuthenborg Safaripark med dug og madkurv
  • En mor der var hjemme, når jeg kom fra skole
  • Aftenhygge-kortspil med mormor og morfar - igen i sommerhuset - mørket faldt på udenfor, men det var trygt og godt at sidde omkring bordet og spille kort
  • Lørdag-aften-hygge med kiks og ost og musik på grammofonen
  • At sidde på køkkenbordet med fødderne i vandfadet i vasken og blive vasket. Igen i mormor og morfas sommerhus
  • En far der altid holdt hvad han lovede og aldrig var til at løbe om hjørner med
  • Før-juleaften-hygge hos farmor og farfar - der var fint og stilligt og det var magisk.
Hvad er dine 10 barndomsminder?

3 kommentarer:

  1. Åh Anette - TUSIND tak fordi du tog staffetten op. Hvor bliver jeg varm om hjertet og bred om smilet, når jeg læser dine barndomsminder.

    SvarSlet
  2. Sikke en dejlig liste du har lavet - skøn idé!
    Jeg vil tage ideen op, når jeg har tænkt mig om.
    Og tak fordi du efterlod et spor på min blog, så jeg kunne finde dig.
    Kh til dig

    SvarSlet
  3. Hej Madame
    Tak for kigget og hilsnen - glæder mig at du bringer "minde-stafetten" videre.
    KH Anette

    SvarSlet